たつみ茶園|奈良・月ヶ瀬_店舗設計_01 たつみ茶園|奈良・月ヶ瀬_店舗設計_02
Why Don’t We Have Tea?

“It’s three o’clock. Why don’t we have tea?” “Wonderful. Why don’t we have tea?” “Well, why don’t we just have tea?” This is the tool I came up with inspired by the client’s thoughts. It functions as a signboard as well as a face cut-out board at street markets. It serves as a communication tool that everybody can have fun with, and enjoy the tea with a gentle and friendly feeling.

Saying, “Cuckoo! Time for tea!”
Opening the door of the client’s house with a symbolic one-roof, a three o’clock tea break is announced like a cuckoo clock.
The tea kettle swings like a pendulum clock, two tea cups on the sides.
Inviting us saying, “Why don’t we have tea?”

『お茶にしませんか?』

「3時だよ お茶にしませんか」「うれしいなあ お茶にしませんか」「まあとりあえず お茶にしませんか」そんなクライアントの思いを道具にするとこうなった。マルシェなどでは看板かつ、顔はめパネルだ。みんなで遊んで、そしてお茶を味わって、穏やかに、やさしい気持ちになる。そんなコミュニケーションツール。
「鳩ポッポー」ならぬ、「お茶ポッポー」
クライアントのシンボルである一つ屋根の家。
真ん中に扉をあけて、鳩時計のように3時のおやつ(お茶)を告げる。
やかんはボンボン時計のように揺れて。
湯呑みが二つ。
さあ、「お茶にしませんか」

Project / Why Don’t We Have Tea?
Date / November, 2016
Location / Tsukigase,Nara-shi,Nara,Japan

Client / TATSUMI TEA HOUSE

Design & Product production / Fumitaka Suzuki (Yagyug Douguten)
Brand logo design / Sakiko Nagasuna(SUNA)
© Photo / Yagyug Douguten

/ yagyug.jp