“It’s three o’clock. Why don’t we have tea?” “Wonderful. Why don’t we have tea?” “Well, why don’t we just have tea?” This is the tool I came up with inspired by the client’s thoughts. It functions as a signboard as well as a face cut-out board at street markets. It serves as a communication tool that everybody can have fun with, and enjoy the tea with a gentle and friendly feeling.
Saying, “Cuckoo! Time for tea!”
Opening the door of the client’s house with a symbolic one-roof, a three o’clock tea break is announced like a cuckoo clock.
The tea kettle swings like a pendulum clock, two tea cups on the sides.
Inviting us saying, “Why don’t we have tea?”
『お茶にしませんか?』
「3時だよ お茶にしませんか」「うれしいなあ お茶にしませんか」「まあとりあえず お茶にしませんか」そんなクライアントの思いを道具にするとこうなった。マルシェなどでは看板かつ、顔はめパネルだ。みんなで遊んで、そしてお茶を味わって、穏やかに、やさしい気持ちになる。そんなコミュニケーションツール。
「鳩ポッポー」ならぬ、「お茶ポッポー」
クライアントのシンボルである一つ屋根の家。
真ん中に扉をあけて、鳩時計のように3時のおやつ(お茶)を告げる。
やかんはボンボン時計のように揺れて。
湯呑みが二つ。
さあ、「お茶にしませんか」
Project / Why Don’t We Have Tea?
Date / November, 2016
Location / Tsukigase,Nara-shi,Nara,Japan
Client / TATSUMI TEA HOUSE
Design & Product production / Fumitaka Suzuki (Yagyug Douguten)
Brand logo design / Sakiko Nagasuna(SUNA)
© Photo / Yagyug Douguten